Nie pozwól, aby twoje wakacje zostały przerwane przez awarię na drodze. Awaria mechaniczna w okresie zimowym może być śmiertelna, dlatego ważne jest, aby dokładnie sprawdzić samochód w zaufanym sklepie, zanim nadejdzie zimna pogoda.
Oto wskazówki dotyczące wyboru zakładu naprawczego z non-profit National Institute for Automotive Service Excellence (ASE), grupa, która testuje i certyfikuje techników motoryzacyjnych.
* Rozpocznij zakupy w zakładzie napraw, zanim będziesz go potrzebować.
* Poproś znajomych i współpracowników o rekomendacje; skonsultuj się z lokalnymi grupami konsumentów.
* Zaplanuj transport z wyprzedzeniem, abyś nie czuł się zmuszony do wyboru sklepu na podstawie jego lokalizacji.
* Poszukaj schludnego, dobrze zorganizowanego obiektu, w którym pojazdy na parkingu mają taką samą wartość jak Twój własny i nowoczesny sprzęt w punktach serwisowych.
* Szukaj uprzejmego personelu, z konsultantem serwisowym chętnym do udzielenia odpowiedzi na wszystkie pytania.
* Poszukaj zasad dotyczących szacunkowych kosztów naprawy, opłat diagnostycznych, gwarancji i akceptowalnych metod płatności.
* Zapytaj, czy zakład naprawczy specjalizuje się, czy też zazwyczaj zajmuje się naprawą.
* Poszukaj oznak profesjonalizmu w obszarze obsługi klienta, takich jak nagrody obywatelskie, społeczne lub obsługa klienta.
* Poszukaj dowodów wykwalifikowanych techników: dyplomy ukończenia szkoły zawodowej, certyfikaty zaawansowanej pracy kursowej oraz certyfikaty ASE.
* Poszukaj znaku ASE. ASE zajmuje się poprawą jakości usług motoryzacyjnych i napraw poprzez dobrowolne testy i certyfikację techników motoryzacyjnych. Technicy z certyfikatem ASE noszą niebiesko-białe insygnia na ramionach ASE i posiadają poświadczenia z podaniem dokładnych obszarów certyfikacji. Ich pracodawcy często wyświetlają niebiesko-biały znak ASE.
* W drodze noś sprzęt awaryjny: flary, buty, rękawiczki, skrobaczkę do lodu, przekąski o wysokiej energii, koc, łopatę, latarkę, łańcuchy opon, kilka narzędzi i telefon komórkowy.